Tvorba loga
Corporate identity

Tvorba firemnej identity, firemné farby a materiály

Corporate identity – aby vás ľudia poznali

Logo a corporate identity patria k základným pilierom každej úspešnej spoločnosti. Logo symbolizuje vašu značku a odlišuje ju od konkurencie. Na základe tvaru loga, typografie a navrhnutých firemných farieb by zákazníci mali intuitívne spoznať, že sa jedná práve o vašu spoločnosť.

Z uvedeného vyplýva, že sa na tvorbe loga a firemných materiálov neoplatí šetriť. Prečo je tomu tak, a z čoho sa návrh corporate identity skladá, sa dozviete v texte nižšie.

Logo a corporate identity – prečo je to dôležité

Tvorba loga a corporate identity je jednou z prvých vecí, na ktorú je potrebné myslieť pri založení spoločnosti. Logo je základom vašej značky a podľa neho budú zákazníci vedieť identifikovať, že ide práve o vašu firmu. Z tohto dôvodu by firemné logo malo byť jedinečné, ľahko zapamätateľné a vhodne graficky spracované. Je to tak predovšetkým kvôli tomu, že bude použité nie len na vašej web stránke alebo eshope, ale aj na všetkých vašich firemných aj propagačných materiáloch. Pri cenovo náročnejších riešeniach sa navrhuje aj logo, ktoré vystihuje hodnoty a ciele vašej firmy. Tým umocňuje jej vizuálnu identitu, vďaka ktorej vzbudzuje dôveryhodnosť vo vašu značku. Pri návrhu loga sa spracovávajú aj firemné farby, ktoré sú súčasťou vašej firemnej identity.

Správne spracovaná firemná identita pomáha vašej firme aj v povedomí o značke, najmä v prípade, ak pri budovaní firmy spustíte aj reklamnú kampaň. Povedomie o značke má aj psychologický vplyv na potenciálneho zákazníka, kedy pri rozhodovaní medzi dvomi podobnými firmami uprednostní práve vašu, nakoľko mu je povedomá.

Logo a corporate identity
má vplyv aj na povedomie o značke

Čo potrebujete vedieť, ak sa rozhodnete pre tvorbu loga a corporate identity

Základné informácie

Tvorba loga – základ úspešného biznisu

Logotyp, alebo logo, je grafika spojená s vašou spoločnosťou, alebo firmou. Ak zákazník uvidí vaše logo, vybaví si vašu spoločnosť. Správne navrhnuté logo môže vzbudzovať väčšiu dôveru klientov a môže vám vydržať desiatky rokov.

Na tvorbe loga nie je vhodné šetriť, pretože nesprávne navrhnuté logo, použité na reklamné a tlačové materiály, môže spôsobiť, že neskoršia zmena vás bude stáť oveľa viac peňazí ako počiatočná úspora. Počiatočná úspora rádovo v desiatkach až stovkách eur môže pri väčších spoločnostiach spôsobiť náklady na re-branding v desiatkách až stovkách tisíc eur.

Čítať viac

Tvorba loga a corporate identity – koľko to bude stáť?

Na výslednú cenu za tvorbu loga a corporate identity má vplyv množstvo faktorov. Z tohto dôvodu je, ešte pred oslovením našej spoločnosti ohľadom cenovej ponuky, vhodné si zvážiť nasledovné faktory. K nim patrí:

Čítať viac

Corporate identity – vizuálna identita vašej spoločnosti

Corporate identity, okrem tvorby loga a návrhu firemných farieb, zahŕňa aj vytvorenie grafických prvkov, ktoré sa budú používať pri vizuálnej prezentácii vašej spoločnosti. Tieto prvky dotvárajú celkový vzhľad vizuálu vašej spoločnosti. Ich použitie je široké, nemusí sa nachádzať iba na propagačných materiáloch a vizitkách. Firemné farby a prvky môžu byť napríklad aj súčasťou vzhľadu vašej kancelárie, či budovy.

Čítať viac

Dizajn manuál k logu – či je potrebný a čo by mal obsahovať

Dizajn manuál definuje použitie loga, jeho ochrannú zónu, definíciu farebnosti v CMYK, RGB, prípadne RAL, alternatívnu farebnosť, použité fonty, nesprávne použitie loga a iné.  Môže obsahovať aj náhľady loga, prípadne prvkov corporate identity na firemných materiáloch, ale aj výrobkoch vašej spoločnosti. Výhodou dizajn manuálu je, že pri vypracovávaní grafických podkladov inou spoločnosťou, bude táto spoločnosť vedieť, ako použiť vaše logo a ďalšie prvky firemnej identity. V takom prípade sa nestane, že každý váš firemný materiál bude vyzerať inak.

Ochutnávka
našich prác

Zaujala Vás tvorba loga a corporate identity?

Pravdepodobne budete mať záujem aj o nasledovné služby

tvorba web stránok

Tvorba web stránok

Rovnako ako logo a corporate identity, je web stránka neoddeliteľnou súčasťou vašej spoločnosti… viac v sekcii Tvorba web stránok

Návrhy tlačovín

Popri návrhu loga a corporate identity netreba zabúdať ani na návrh ostatných tlačových materiálov… viac sa dozviete v sekcii Grafika

správa reklamných kampaní

Reklama

Po vytvorení spoločnosti alebo zmeny loga je dobré oboznámiť o tejto skutočnosti vašich zákazníkov… viac v sekcii Reklama