Webdesign
Grafika pre web, eshop, portál, UX, UI
Grafika pre web, eshop, portál, UX, UI
Webdesign je grafické spracovanie návrhu web stránky, eshopu alebo portálu. Vďaka webdesignu uvidíte, ako budú rozmiestnené jednotlivé prvky na stránke a ako bude vaša webová prezentácia vyzerať. Pri tvorbe grafického návrhu pre vaše webové riešenie sa v prvom rade zameriavame na funkčnosť a prehľadnosť, samozrejme, s dôrazom na vizuálnu identitu (corporate identity) vašej spoločnosti.
Kvalitne spracovaný grafický návrh vám vo výsledku môže výrazne napomôcť k tomu, aby sa návštevníci vašej web stránky dostali k požadovaným informáciám čo najrýchlejšie. Vďaka tomu môžete získať veľkú výhodu pred konkurenciou a vaša nová web stránka vám môže priniesť výrazne viac zákazníkov.
Webdesign zahŕňa nie len grafický návrh web stránky, ale aj logické rozloženie prvkov tak, aby sa návštevník web stránky dostal k požadovanej informácii, prípadne k vykonaniu akcie na webe, čo najrýchlejšie a najjednoduchšie. Taktiež zahŕňa typografiu, čo znamená použitie fontov na web stránke tak, aby texty boli čo najjednoduchšie čitateľné pre každého návštevníka web stránky. Pri typografii väčšinou vychádzame z firemnej identity spoločnosti. Často sa však stáva, že spoločnosť vo svojej firemnej identite nemá spracované návrhy fontov použiteľné na web. V takom prípade sa pri tvorbe grafiky snažíme zapracovať také, ktoré sa najviac hodia k firemnej identite.
Pri tvorbe webdesignu navrhujeme nie len grafiku hlavnej stránky, ale aj všetky ďalšie šablóny jednotlivých podstránok. Okrem toho vám pripravíme aj grafický návrh pre mobilné telefóny, aby prehľadnosť web stránky, eshopu alebo iného riešenia, bola čo najjednoduchšie čitateľná a ovládateľná aj na týchto zariadeniach.
Grafický návrh web stránky, eshopu alebo portálu – výhody a podľa čoho sa tvorí
Jedným z vplyvov na cenu webdesignu je počet podstránok. Vo všeobecnosti platí, že ak chcete, aby bola web stránka prehľadná, vytvára sa okrem grafického návrhu hlavnej stránky aj grafický návrh podstránok. Vo väčšine prípadov sa navrhuje aj šablóna pre rozloženie obsahu a grafický návrh kontaktu. V prípade rozsiahlejších webových prezentácií sa vytvára aj návrh produktovej stránky a zároveň ďalších nevyhnutných stránok, ktoré si vyžadujú unikátny grafický návrh.
Náročnosť grafiky je veľmi závislá od vašej predstavy, ako má web stránka vyzerať, ako aj typu vášho podnikania a dodaných materiálov. Vo väčšine prípadov na tvorbu grafického návrhu používame fotky z fotobanky. Avšak, nie na každý segment je možné zakúpiť vhodné fotky, ktoré vystihujú zámer spoločnosti. Vtedy je vhodné, ak nám fotky dodáte vy, alebo na základe informácií o vašom podnikaní, vytvoríme koláž z fotografií tak, aby čo najpresnejšie vystihli vaše podnikanie.
Všetky naše riešenia, už aj tie najzákladnejšie, obsahujú responzivitu. To znamená, že web stránka sa prispôsobí mobilnému telefónu alebo tabletu automaticky. Pri rozsiahlejších riešeniach, ako je napríklad portál alebo veľká webová prezentácia, nemusí byť toto riešenie pre návštevníka ideálne, najmä z hľadiska použiteľnosti. Z tohto dôvodu sa pre lepšiu orientáciu návštevníka na webovom riešení vytvára špeciálna mobilná verzia, ktorá zabezpečí rýchlejší a prehľadnejší prístup k jednotlivým informáciám.
Ako bolo vyššie spomenuté, pri tvorbe webdesignu kladieme dôraz na vašu corporate identity, prehľadnosť a rýchlu dostupnosť informácií pre návštevníka. Okrem dlhoročných skúseností, pri grafických návrhoch, používame aj rôzne analytické nástroje. Po dokončení riešenia, najmä v prípade stránok s veľkým rozsahom a vysokými návštevnosťami, do riešenia naimplementujeme nahrávacie zariadenia, ktoré sledujú, ako jednotliví návštevníci cez stránku prechádzajú, ako pohybujú myšou a o ktoré informácie majú záujem.
Veľký vplyv na výsledný vzhľad vašej web stránky bude mať aj rozsah textov, ktoré sa na web stránke budú nachádzať. Paradoxne, web stránky, ktoré sú užívateľsky prístupné, obsahujú množstvo textov. Práve tieto web stránky sú, vďaka množstvu textu, vysoko umiestnené vo vyhľadávačoch bez platenia reklamy. Nevýhodou však je, že sú graficky menej pútavé ako web stránky, ktoré obsahujú iba málo textu a množstvo fotografií. Z tohto dôvodu je pre nás pred začatím návrhu webovej grafiky dôležité vedieť, na aký účel má web stránka slúžiť a akú formu marketingu budete využívať na jej propagáciu.
Tvorba web stránky s intuitívnym konfigurátorom a firemný systém pre výrobcu a distribútora kryosáun
Tvorba web stránky, objednávkový proces a systém pre najväčšiu sieť kín na Slovensku
Tvorba web stránky so špeciálnou mobilnou verziou pre vizážistku Rea Polakovič
Pravdepodobne budete mať záujem aj o nasledovné služby
Novú web stránku naprogramujeme podľa vytvoreného grafického návrhu… viac sa dozviete v sekcii Tvorba web stránok
Webdesign pomôže pri tvorbe prehľadného eshopu, aby vám internetový obchod priniesol viac zákazníkov… viac v sekcii Tvorba eshopov
Pri tvorbe portálov je okrem grafického návrhu potrebná aj projektová dokumentácia… viac sa dozviete v sekcii Tvorba portálov